Lakások bérbevétele, kérelem, önkormányzati bérlakás
Önkormányzati bérlakások bérbevételére irányuló kérelmek elbírálása.
A kérelmező írásban, az ügyfélszolgálati irodán, vagy postai úton juttathatja el az önkormányzathoz a bérlakás iránti kérelmét.
A lakások bérletéről rendelkező önkormányzati rendelet alapján a benyújtott kérelmeket rangsorolni szükséges. A kérelemnek tartalmaznia kell a rendelet szerint figyelembe veendő szempontokat:
- kérelme szociális, költségelvű vagy piaci alapú bérbeadásra irányul-e,
- a kérelmezőnek, illetve együtt költőző közeli hozzátartozójának a tulajdonában, haszonélvezetében van-e másik ingatlan,
- együtt költöző személyek száma, gyerekek száma,
- a kérelem benyújtását megelőző egy évben az egy főre jutó havi nettó jövedelem összege,
- adó- illetve egyéb, adók módjára behajtható köztartozása nincs,
- vagyoni viszonyok,
- lakásigény (nagyság, szobaszám),
- kerülethez kötődés (lakóhely, munkahely, óvoda, iskola stb.),
- egyéb, a kérelmező által fontosnak tartott körülmények.
Formanyomtatvány a kérelem benyújtásához nincs, egy kézzel, vagy géppel írott kérelmet szükséges benyújtani.
A kérelem elutasítható, amennyiben a kérelmező a XII. kerületben lakó- vagy tartózkodási hellyel, munkahellyel nem rendelkezik, illetve a XII. kerülethez való kötődését nem igazolja.
Előnyt élvez a XII. kerületben lakó- vagy tartózkodási hellyel, munkahellyel rendelkező kérelmező, a XII. kerülethez valamely, a pályázati kérelemben ismertetett módon kötődő kérelmező, valamint a közszolgálati jogviszonnyal rendelkező kérelmező.
AZ ÜGYINTÉZÉS FOLYAMATA
- Kérelem benyújtása az ügyfélszolgálaton vagy postai úton.
- Kérelem elbírálása.
- Pozitív elbírálás esetén lakás megtekintése.
- Lakás elfogadása esetén a bérbeadásról előterjesztés benyújtása a Tulajdonosi és Városfejlesztési Bizottsághoz.
- Lakásbérleti szerződés előkészítése.