Adó- és értékbizonyítvány, hagyatéki eljárás
Az önkormányzati adóhatóság az illetékességi területén található ingatlanok esetében adó- és értékbizonyítványokat állít ki. Az adó- és értékbizonyítvány tartalmazza (igazolja) az adott ingatlan jellemzői alapján, annak meghatározott forgalmi értékét. Az adó- és értékbizonyítvány kiállítása külön jogszabály rendelkezése alapján, az ügyfél kérelmére vagy hatóság megkeresésére (hagyatéki, gyámhatósági, végrehajtási eljárások) történik. Az adó- és értékbizonyítvány kiadását az alábbiakban letölthető kérelem nyomtatvány kitöltésével kell kérelmezni.
AZ ÜGYINTÉZÉS FOLYAMATA
- kérelem, megkeresés megérkezése
- amennyiben szükséges helyszíni bejárás
- értékelés
- adó- és értékbizonyítvány kiállítása
SZÜKSÉGES DOKUMENTUMOK, OKMÁNYOK
- kérelem adó- és értékbizonyítvány kiállításához
- az értékelni kívánt ingatlan 3 hónapnál nem régebbi tulajdoni lapjának másolata
- az értékelni kívánt ingatlan adásvételi szerződésének másolata
A kérelem beküldésének módja
DÍJAK, BEFIZETÉSEK
A hagyatéki, valamint a gyámhatósági eljáráshoz szükséges, valamint bírósági végrehajtással összefüggésben kiadott adó- és értékbizonyítvány kiállítása illetékmentes.
Az adó- és értékbizonyítvány kiállítása illetékköteles. Az illeték mértéke 4 000,- Ft, melyet a 12001008-00113696-00100001 számlaszámra befizetve kell teljesíteni.