Születés, házasságkötés, haláleset, válás, külföldi anyakönyvi esemény
Magyar állampolgár külföldön történt anyakönyvi eseményének Magyarországon történő bejegyzése külföldi okirat alapján.
AZ ÜGYINTÉZÉS FOLYAMATA
Személyesen vagy meghatalmazott útján külföldi okirat átvétele, továbbítása az illetékességgel rendelkező hatósághoz. Amennyiben sürgős ügyintézésre van szükség, közvetlenül Budapest Főváros Kormányhivatalához tudank fordulni az alábbi elérhetőségeken: https://www.kormanyhivatal.hu/hu/budapest/szervezeti-egyseg/allampolgarsagi-es-anyakonyvi-foosztaly
Anyakönyvi ügyekben kizárólag előre egyeztetett időpontban fogadjuk ügyfeleinket. Időpontfoglalással kapcsolat igény az anyakonyvvezeto@hegyvidek.hu e-mailcímen. Ügyintézőnk ezután telefonon veszi fel kapcsolatot az érintettekkel, ezért a telefonszám megadása kötelező.
SZÜKSÉGES DOKUMENTUMOK, OKMÁNYOK
Külföldi okirat – jogszabályban meghatározott hitelesítéssel ellátva (diplomáciai felülhitelesítés vagy apostille záradékkal) – hiteles magyar fordítással ellátva (Országos Fordító és Fordításhitelesítő Iroda vagy a külföldön működő nagykövetség fordításában) vagy Európai Uniós fordítási segédletet mellékelve.
Haláleset anyakönyvezése esetén az elhunyt személyes okmányait le kell adni.