Adózás
Az adózásban bekövetkezett minden változásról bejelentést kell tenni (adatbejelentési nyomtatványon) az Adóigazgatási Iroda felé, így az eladásról és az ingatlan szerzésről is. A bejelentéshez szükséges nyomtatványokat megtalálja a www.hegyvidek.hu/ügyintézés/adózás oldalon a megfelelő adónem (kommunális, építmény, telek) kiválasztása után, illetve ugyanitt tájékozódhat is arról, hogy az adott ingatlanra melyik nyomtatványt kell kitölteni. Az adatbejelentését a 14. pontban leírtak szerint tudja benyújtani.
Az egész éves adót annak kell megfizetni, aki az év január elsején az adó alanya (az ingatlan tulajdonosa vagy haszonélvezője).
Nem, az egész éves adót annak kell megfizetni, aki az év január elsején az adó alanya (az ingatlan tulajdonosa vagy haszonélvezője).
Nem, az adó megfizetéséért az adóalany (aki január elsején az ingatlan tulajdonosa/haszonélvezője) tartozik felelőséggel. Az új tulajdonos a szerződésnek a földhivatalhoz történő benyújtását követő évtől válik az adó alanyává.
Az adóegyenleget minden évben egy alkalommal az Adóigazgatási Iroda megküldi az adózók részére, de az egyenlegét év közben is bármikor lekérdezheti ügyfélkapus/cégkapus bejelentkezést követően az e-önkormányzat portálon keresztül is (https://ohp-20.asp.lgov.hu), ahol egyebekben bakkártyával befizetéseit is teljesítheti.
Természetes személy adózók csekket kérhetnek írásban az adoiroda@hegyvidek.hu email címen, postai úton levélben, valamint személyesen, ügyfélfogadási időben az Adóigazgatási Irodán.
Nyomtatványaink elektronikus formában, online kitölthetők az e-önkormányzat portálon https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap ügyfélkapus/cégkapus bejelentkezést követően, továbbá
letölthetők a www.hegyvidek.hu/ügyintézés/adózás oldalon a megfelelő adónem (kommunális, építmény, telek, stb.), vagy ügytípus kiválasztása után a „szükséges dokumentumok, okmányok” cím alatt, vagy
beszerezhetők ügyfélfogadási időben személyesen az Adóigazgatási Irodán vagy az Ügyfélszolgálati Irodán.
Hétfőn: 13:00-17:30
Kedden: nincs ügyfélfogadás
Szerdán: 8:00-16:00
Csütörtökön: nincs ügyfélfogadás
Pénteken: 8:00-12:00
Az utolsó sorszám kiadása az ügyfélfogadási idő vége előtt 15 perccel történik.
Az adó mértékéről a www.hegyvidek.hu/ügyintézés/adózás oldalon a megfelelő adónem (kommunális, építmény, telek) kiválasztása után az ott leírtak alapján tájékozódhat (díjak, befizetések címen).
Kedvezményekről/mentességekről a www.hegyvidek.hu/ügyintézés/adózás oldalon a megfelelő adónem (kommunális, építmény, telek) kiválasztása után az ott leírtak alapján tájékozódhat.
Igen. Az önkormányzati adóhatóság által előírt kötelezettségek teljesítését akadályozhatja az adózó átmenetileg vagy tartósan fennálló fizetési nehézsége. Az adózó a jogerős fizetési kötelezettségre vonatkozóan - az esedékességet megelőzően, illetve azt követően is – kezdeményezheti méltányossági eljárás lefolytatását. A méltányossági eljárás irányulhat részletfizetésre, fizetési halasztásra (együtt: fizetési könnyítés), automatikus részletfizetésre, valamint adómérséklésre (ezt esedékesség után lehet kérni).
A kérelem benyújtásáról részletesen tájékozódhat a https://hegyvidek.hu/szolgaltatasok/adozas/meltanyossagi-igeny menüpontban
A szükséges mellékletek csatolásával együtt a kérelem "Az adatbejelentéseket milyen módon tudom benyújtani?" pontban leírtak szerint nyújtható be.
Jogi személyek esetében adómérséklésre kivételes méltányosságból kizárólag a pótlék- és bírságtartozás vonatkozásában van lehetőség. Adóhatóságunk abban az esetben mérsékli a fennálló tartozást, ha annak megfizetése a jogi személy vagy egyéb szervezet gazdálkodási tevékenységét ellehetetlenítené.
Ha az adózónak adótartozása nem áll fenn, és bevallási kötelezettségeinek eleget tett, rendelkezhet a fennmaradó összeg visszatérítéséről vagy önkormányzatunknál nyilvántartott másik adószámlájára történő átvezetéséről (pl. más adónemben később esedékes kötelezettségére).
A kérelem "Az adatbejelentéseket milyen módon tudom benyújtani?" pontban leírtak szerint nyújtható be. A nyomtatvány letölthető a https://hegyvidek.hu/szolgaltatasok/adozas/tulfizetes menüpontban
Az adatváltozást írásban, "Az adatbejelentéseket milyen módon tudom benyújtani?" pontban leírtak szerint lehet bejelenteni.
Az elektronikus ügyintézéshez szükséges szolgáltatásokat az E-önkormányzat portálon keresztül biztosítjuk az ügyfeleink számára, melyet ügyfélkapus/cégkapus bejelentkezést követően a https://ohp20.asp.lgov.hu honlapon érhet el. Itt többféle űrlap közül választhat, többek között az adatbejelentések kitöltésére is lehetősége van.
Az adatbejelentéseket, illetve egyéb beadványokat továbbá
e-papíron keresztül (https://epapir.gov.hu/ egyéb témacsoportot, egyéb ügytípust jelölni, címzettnél a Budapest Főváros XII. kerület Hegyvidéki Önkormányzatot választani) (e-mailen nem nyújthatók be sem az adatbejelentések, sem más kérelemre induló eljárás sem kezdeményezhető)
fentieken túl természetes személy adózók postai úton, /Hegyvidék Önkormányzat 1535 Budapest, Pf. 925./ vagy személyesen az Önkormányzat ügyfélszolgálati irodáján keresztül is eljuttathatják az Adóigazgatási Irodára.