Lépjünk, hogy ne lépjünk bele - Kreatív kampány
www.greenpressblog.com – 2012. május.3.
A Hegyvidéki Önkormányzat (Budapest, XII. kerület) „Lépjünk, hogy ne lépjünk bele!” jelmondattal kutyapiszok elleni kampányt indított. Néhány napja száz új, egyedi "dizájnkuka" került ki a kerületbe. Több mint 12 ezren csatlakoztak a kampányhoz - vagyis rendkívül sikeresnek mondható -, ami jelzi, hogy a kutyagumi-probléma nemcsak a kerületben vár megoldásra.A kutyapiszokgyűjtők könnyen azonosíthatók, esztétikusak, illeszkednek a hegyvidéki utcaképbe. Az egyedi kukák formatervezésére az önkormányzat a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem hallgatóit kérte fel. Kőrös Benedek másodéves hallgató tervét találta a legjobbnak a szakmai zsűri.
A kezdeményezés nemzetközi szinten is egyedülálló: a világon eddig még sehol nem volt példa arra, hogy ilyen egyedi dizájn megoldással segítsék a gazdikat abban, hogy megszabadulhassunk végre az utcákat elborító kutyapiszoktól.
Novák Péter, a kampány egyik lelkes támogatója az áprilisi díjátadón a következő anekdotát idézte fel: Hankiss Elemér édesapjával utazott a villamoson. Az apa kérte a fiát, hogy lyukassza ki a jegyet. A gyermek nemet mondott, mire az apa eltépte a szelvényt. A fiú megkérdezte apját, miért tette ezt? „Még felhasználhattuk volna később!”- tette hozzá méltatlankodva. „Azért – felelte az apa, mert a villamos a miénk”. Novák Péter hozzáfűzte: ha megértjük, hogy a kutyapiszok is a miénk, bekövetkezik az attitűdváltás, és a közösségi ügy közös üggyé válik.