A kutyafáját! "Lépjünk, hogy ne lépjünk bele!"
hegyvidek.hu - 2012. március 29.
Ahogy beköszöntött a tavasz és elolvadt a hó, ismét előbukkant az utcákon a gusztustalan és egészségügyi veszélyeket is rejtő kutyapiszok. Ez a probléma mindenkit érint, de csak kevesen veszik komolyan. A Hegyvidéki Önkormányzat az ACG Reklámügynökséggel együtt egy olyan kampányt dolgozott ki, mely interaktívan, kreatívan, új megközelítéssel lép fel a probléma ellen.
A kutyapiszok elleni kampány első szakaszának sajtótájékoztatóján Pokorni Zoltán polgármester köszöntötte az egybegyűlteket, és ismertette a kampány főbb elemeit, céljait. A sajtótájékoztató háziasszonya Bede-Fazekas Annamária színművész volt. „Immár 14 éve vagyok a kerület országgyűlési képviselője és jó néhány éve a polgármestere is. A közvéleménykutatások is igazolják, hogy a Hegyvidéken az első számú probléma az utak rendbetétele, felújítása és a második legnagyobb gond a kutyapiszok. A kerületben 3200 kutya él és egy évben 350 tonna kutyaürüléket termelnek, aminek jelentős része sajnos az utcákon marad. A meleg, puha ürüléket megfogni, kutapiszok3zacskóba tenni senki nem szereti és sokan nem is végzik el ezt a feladatot. Ezt a hozzáállást szeretnénk ezzel a kampánnyal megváltoztatni. Heteken belül száz új, speciálisan erre a célra tervezett kutyaürülékgyűjtő szemetesedényt fogunk kihelyezni a kerület utcáira. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Formatervezési Tanszékének segítségét kértük a kukák megtervezéséhez. A cél olyan kukák tervének elkészítése volt, amibe kutyaürüléken kívül nem lehet mást beledobni, ezzel megelőzve azt, hogy az emberek háztartási és egyéb hulladékkal tömjék tele a kutyapiszokgyűjtő szemeteseket. Nagyon örülünk, hogy támogatóink a kampány mellé álltak, és kiemelten köszönjük az ACG Reklámügynökség munkáját, akik megalkották a kampány kreatív terveit és közreműködtek annak megvalósításában is.” – hangsúlyozta Pokorni Zoltán, a Hegyvidék polgármestere.
A sajtótájékoztatón megszólalt továbbá Dr. Bölcskei András, a Pfizer Kft. Állategészségügyi Divíziójának regionális igazgatója; Csiszár Jenő műsorvezető, Korom Gábor, a Tükör Módszer alapítója és Blaskó Nikolett, az ACG ügyvezető igazgatója.
Dr. Bölcskei András tájékoztatta az egybegyűlteket a kutyapiszok egészségügyi kockázatairól. Elmondta, bízik abban, hogy a kampány segítségével sikerül megoldani ezt a problémát, amely nem csupán esztétikai, hanem egészségügyi veszélyforrást jelent. Korom Gábor a felelős kutyatartás szabályairól beszélt. „Nagyszerű kampány ez. Hiszek abban, hogy példamutatással a kutyákat megfelelő, tudatos és képzett gazdák sétáltatják majd. Célunk, hogy megtanuljunk városban élni a kutyákkal” – emelte ki Korom Gábor, aki a kampány során a MOM Kulturális Központban ingyenes fórumot tart majd a városi kutyatartásról.
A kampány első szakaszában a Hegyvidéki Önkormányzat hat jelképes, „kutya WC” feliratú ajtót helyezett ki a kerület forgalmas pontjain, mert jelenleg a közterület a kutyák számára egy nyilvános illemhely. Az ajtókon átlépve bárki kifejezheti elkötelezettségét a kampány mellett, és jelképesen beléphet egy kutyapiszokmentes kerületbe. Az ajtóknál álló hostessektől az arra járók a kampányt bemutató szórólapokat és a kutyások kutyapiszokgyűjtő zacskót is kapnak. Az ajtókon április 15-ig lehet átlépni a Hegyvidéken, illetve a kezdeményezéssel szimpatizálók virtuálisan is csatlakozhatnak a kampányhoz a www.lepjunk12.hu weboldalon.
Blaskó Nikolett, az ACG Reklámügynökség képviselője elmondta, hogy az ACG és a Hegyvidéki Önkormányzat már nyolc éve működnek együtt. Ez a mostani kampány egy nagyon érzékeny területet érint, melynél tapasztalataik szerint erőszakkal nem tudna győzni a kerület, ezért van szükség erre a közösségépítő, bíztató kampányra, amelytől szemléletváltást várunk mindannyian.
A Hegyvidék kampányához helyi és nemzetközi vállalkozások, vállalatok, valamint olyan ismert emberek csatlakoztak, akik örömmel adták arcukat és nevüket ehhez a kezdeményezéshez. Azok a hírességek akik a kampány mellé álltak, elkötelezettek az iránt, hogy megváltozzon az utcákon és parkokban kialakult áldatlan állapot. Úgy gondolják, hogy az ismertség erejével tudják felhívni az emberek a probléma nagyságára és komolyságára.
Csiszár Jenő ma kutyája, Soma nélkül érkezett a sajtótájékoztatóra. A 15 éves shar-pei kutyus már az idősödő korosztályba tartozik, nyugodtabb életre vágyik, ezért otthon pihent.
„Legyünk igényesek magunkkal szemben! Az öltözködésünk, és hogy tisztálkodunk, foglalkozunk kinézetünkkel, mind-mind igényesség kérdése. Az, hogy felszedjük a kutyánk után az ürüléket, ugyanerről szól, és bele kell, hogy tartozzon mindennapjainkba. A lényeg, hogy olyan attitűdváltást érjünk el, amitől ez természetessé válik. Nem gondolom, hogy büntetéssel képesek vagyunk megoldani ezt a helyzetet, maximum megmarad a folyamatos sunnyogás, hiszen tudjuk, hogy rosszat cselekszünk, de nem változtatunk.”
A neves műsorvezető hozzátette: mind kutyatartóként, mind pedig kétgyermekes apukaként tudja, hogy veszélyes, ha kutyapiszokba lép, hiszen az egyrészt súlyos egészségügyi kockázatokat rejt magában, másrészt az emberek elkezdik egyformán kezelni a kutyatartókat, függetlenül attól, hogy felszedik-e a kutyapiszkot, avagy sem. Aki nem szedi fel kedvence után az ürüléket, az a kutyás társadalom többi tagját is besorolja a rossz kategóriába.
„Ez az, ami bosszant. Szégyellje magát, mert én szégyellem magam helyette is! Bízom abban, hogy ez a mai nap a kutyapiszok temetése.” – mondta Csiszár Jenő.
Az Önkormányzat szeretné, ha ez a kampány előmozdítaná, hogy egy kutyapiszokmentes, tisztább, higiénikusabb kerületben élhessünk. Pokorni Zoltán bízik abban, hogy a hegyvidéki kezdeményezés országos visszhangot kap, így a kampány hatása túlmutat majd a kerület határain is.
A kerületben élők április 12-ig adhatják le szavazataikat, hogy hová szeretnék, ha a Hegyvidéki Önkormányzat kihelyezne új, kutyapiszokgyűjtő szemeteseket. Csatlakozzon a kampányhoz Ön is egy szimbolikus lépéssel! „Lépjünk, hogy ne lépjünk bele!”