Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez

Gyorsbillentyűk listája

Oktatás, nevelés

Orbánhegyi óvodák

Óvodavezető: Matisz Lászlóné
ORBANHEGYI_logo-178x179
Székhely: 1126 Budapest, Orbánhegyi út 3/a
Telefonszám: 214-82-45
Tagóvoda: 1126 Kiss János altb. u. 31-33/a
Telefonszám.: 70/337-2915
E-mail: orbanhegyi.ovodak(kukac)hegyvidek.hu
Honlap: www.orbanhegyiovoda.hu
Engedélyezett csoportok száma Max./min. csoportlétszám Engedélyezett férőhelyek száma
4 + 4 20-25 100 + 100

Székhely óvodánk területére lépve a látogatót nagyon kellemes, szemet gyönyörködtető látvány fogadja: rövid szolgalmi útból a nagy, füves, parkosított kert, a sok örökzöld növény és fa, melyek megszűrik a városi levegőt. Tovább haladva az óvodaépület, majd játszóudvarunk található.

Az óvoda épületének emeletén található a korszerűen felszerelt, tágas tornatermünk. A fenntartó által jóváhagyott költségvetésből, pályázati pénzből és az óvoda alapítványának támogatásából nagy választékban állnak rendelkezésünkre a különböző játékos mozgást segítő eszközök, amelyek lehetőséget biztosítanak a gyermekek változatos fejlesztéséhez.

A Kiss János altábornagy utcából számozódó, de a Beethoven utca felől megközelíthető tagóvodánk 2015. szeptember 1-én nyílt meg, ahova jelenleg 4 csoportban összesen 100 gyermek elhelyezésére van mód. A teljes körűen korszerűsített épületben, az első emeleten helyezkedik el az óvoda. Tágas, világos, vidám hangulatú belső terekkel és egy nagy tornateremmel rendelkezik, ahol fejlesztőpedagógus és utazó rendszerben logopédus is foglalkozik a gyermekekkel.

Az óvodánk, a helyi sajátosságokat, igényeket szem előtt tartó saját Pedagógiai Program szerint dolgozik. A programunk épít a népi hagyományokra, de a pedagógia új kihívásai is megjelennek benne.

Empatikus óvodapedagógusaink mindegyike főiskolai végzettséggel rendelkezik, többüknek szakvizsgája is van.

Óvodánk mottója: BIZALOM, SZERETET, CSALÁDIAS LÉGKÖR

Az Óvodai nevelés országos alapprogramja kimondja: „…a gyermek nevelése elsősorban a család joga és kötelessége, s ebben az óvodák kiegészítő szerepet játszanak”. Valamint meghatározza, hogy: „Az óvodai nevelés gyermekközpontú, befogadó, ennek megfelelően a gyermeki személyiség kibontakoztatására törekszik, biztosítva minden gyermek számára az egyenlő hozzáférést.”

Minden gyermek egy egyedülálló csoda, akinek vannak jó és rossz tulajdonságai. Segítenünk kell abban, hogy pozitív tulajdonságainak erősítésével visszatérő sikerélményhez jusson. Elsődleges szempont, hogy a gyerek jól érezze magát az óvodában. Testi, lelki, szellemi szükségletét elégítse ki a megismerési folyamat, és elmélyülhessen a cselekvésben. Ezért fontos a játékosság, a cselekedtetés, a felfedezés és a motiváció. Önként vegyen részt a tevékenységben, azonosuljon a feladattal, akkor tekinti könnyen magáénak.

Az óvodai nevelés során kiemelten foglalkozunk az alábbi területekkel:

  • egészséges életmód;
  • az érzelmi nevelés és a szocializáció biztosítása,
  • a környezet megismerése, megszerettetése, megóvása.

Szeretnénk kialakítani a helyes magatartásformákat, megalapozni, hogy felnőve majdan továbbra is igényük legyen az ilyen típusú életvezetés.

Az udvar adottságai révén folyamatosan tudjuk figyelni a természet változásait, a növények fejlődését. A kis konyhakertünkben a gyerekek évelő növényeken kívül virágokat, zöldségeket vetnek és palántáznak, melyeket egész éven át ápolnak, a termést közösen fogyasztják. Ezek a tevékenységek nemcsak ismereteket nyújtanak, hanem érzelmi életüket, környezettudatos magatartásukat is gazdagítják a napi megélt örömök mellett.

Óvodánk sajátos arculata főleg hagyományaink kialakításából és a különböző, ismétlődő programok megszervezéséből, megtartásából formálódik

  • Egy őszi és egy tavaszi péntek délutánon a szülőkkel közösen, éppen adódó kerti munkákat, javításokat és a kert szépítését végezzük el.
  • Mihály napkor a gyerekek saját készítésű portékákat árulnak egymásnak, melyekért mondóka, ének vagy vers a fizetség.
  • A Márton napi lámpás felvonulás közös örömmel tölti el a gyermekeket és a szülőket.
  • Minden évben ellátogat hozzánk a jóságos Mikulás, és megajándékozza gyermekeinket.
  • Az adventi időszakban a szülőkkel közös barkácsdélutánt tartunk, ahol a népi hagyományokat elevenítjük fel.
  • Egyéni elképzelésű jelmezekbe öltözve farsangolunk, ahol mi, felnőttek is jelmezben vagyunk, s egy-egy kedvenc mese dramatizálásával tesszük vidámabbá az ünnepet, majd a télbúcsúztató kiszebáb égetése is megtörténik.
  • Húsvétra, a szülőkkel barkács délután keretében különböző technikákkal tojásokat festünk.
  • Minden évben nagy népszerűségnek örvend a szülőkkel közös Családi sportnapunk. Itt játékos csapat és sorversenyekkel mérhetik össze képességeiket a résztvevők.
  • Bensőséges ünnepen köszöntjük az édesanyákat és búcsúztatjuk el az iskolába távozókat.
  • Több jeles napról is megemlékezünk játékos formában, mint például a Föld napja, a Víz világnapja, Állatok világnapja, stb.
  • Gyermeknap alkalmából kirándulás keretében vidéken állatokat tekintünk meg, régi mesterségeket próbálunk ki és eközben megfigyeljük a természetet.
  • Az egészséges életmódra nevelés keretében fontosnak tartjuk a gyümölcs és zöldségfélék fogyasztását, amit a nagyobbak már maguk darabolnak, gyümölcssalátát készítenek belőle. Ezzel is segítjük az egészséges életmód kialakulását.
  • Alkalmanként bábszínházi előadást szervezünk vagy bűvészt hívunk.
  • Egész tanévben tartásjavító tornán, foci és néptánc foglalkozásokon, ősszel és tavasszal úszásoktatáson vehetnek részt (szülői térítés ellenében) a nagycsoportos gyermekeink.
  • Egy óvodapedagógus középső és nagycsoportosoknak zenei foglalkozásokat tart.
  • Hetente többször szakképzett logopédus foglalkozik a rászoruló gyermekekkel.
  • Munkánkat fejlesztőpedagógus is segíti, aki mozgás és értelmi képesség felzárkóztatást végez.
  • Törekvésünk az, hogy az óvodánkba járó gyerekek nyugodt, barátságos környezetben készüljenek az iskolára.

Alapító Okiratunk lehetővé teszi, hogy az alábbiakban felsorolt, szakértői és rehabilitációs bizottság véleménye alapján, integráltan nevelhessünk gyermekeket mindkét feladatellátási helyünkön

  • mozgásszervi fogyatékos gyermek,
  • érzékszervi (látási) fogyatékos gyermek,
  • beszédfogyatékos gyermek,
  • egyéb pszichés fejlődési zavarral küzdő gyermek,
  • autizmus spektrum zavarral küzdő gyermekeket

El tudjuk látni táplálékallergiás gyermekek étkeztetését is.

Hitvallásunk, hogy a védettség és biztonságérzet vágya mellett a kisgyermeknek hihetetlen szeretetigénye van, szüksége van arra, hogy érezze: elfogadják és szeretik, ráadásul olyannak, amilyen.

Csak az tanul meg szeretni, akit szeretnek; az tud megtanulni másokat elfogadni, aki maga is átélte az „elfogadottság” élményét.

Célunk, hogy az óvodában a gyermekek, a szülők és az óvónők is jól érezzék magukat. Középpontban a gyerekekben rejlő lehetőségek kibontakoztatása, a kreativitás fejlesztése áll, ahol a gyerekek nagy horderejű, meghatározó élmények egész sorát élik át.

orbanhegyi1

„Megnyílott az óvoda, varázslatos palota.
A falakról vidám bábok kuncogják a nagyvilágot.
Itt nevetgél sok barát, felfedezünk száz csodát, …
… s ahány játék, annyiféle, és a mesének sincs vége!
Ebben a klassz oviban minden rendben – csakugyan!”