Babolygó óvoda
Óvodavezető: | Lóczi Tünde | |
Cím: | 1124 Budapest, Tamási Áron utca 41. | |
Tel.: | 20/527-19-80 | |
E-mail: | babolygo@babolygo.com | |
Honlap: | www.babolygo.com | |
Fenntartó: | Babolygó Nevelési Központ |
A Babolygó Óvoda tágas, világos, korszerű épülete és ősfás, a mozgást ösztönző, biztonságos játékeszközökkel felszerelt udvara a XII. kerület zöldövezetében helyezkedik el. Az óvodában 4 vegyes életkorú csoportban foglalkoznak a gyerekekkel - csoportonként két óvodapedagógus, és egy dajka.
Pedagógiai programjuk központi eleme az önállóság, a kreativitás és az együttműködés. Meggyőződésük, hogy ezek kulcsfontossággal bírnak a nevelési folyamatban, hogy a gyerekeket körülvevő számtalan információ, eszköz és választási lehetőség erőforrássá válik-e az életükben, amelyekkel változatosan tudnak egy probléma megoldásához közelíteni, megvalósítani egyéni és közösségi céljaikat. E folyamatot a szabad játék támogatja a leghatékonyabban, mint a gyermekkor legfontosabb és legfejlesztőbb tevékenysége, minden gyermek elemi pszichikus szükséglete.
Játékuk során a pedagógusok értő figyelemmel kísérik a gyermekek fejlődését. Szeretetük megalapozza a gyerekek biztonságérzetét, kezdeményezéseik táptalaján kibontakozhat a kreativitás, az önállóság és a tehetség. A vegyes életkorú közösség támogatása bátorít és elfogadásra tanít.
Ennek megfelelően játékos formában valósulnak meg az óvodai élet mindennapos tevékenységei: manuális, alkotó tevékenységek; mese, drámajáték, bábjáték, vers, mondókázás, énekes játék, a környező világ tevékeny megismerése és sok mozgás a tornateremben és a szabadban.
Mindezeken túl a délutáni órákban a gyerekeknek különféle választható (mozgásos, zenei, művészeti, idegennyelvi) foglalkozásokon van lehetőségük részt venni. A Babolygós óvodások életét havi rendszerességgel változatos programok, kirándulások színesítik.
A pedagógusok gyermekpszichológussal, logopédussal, mozgásfejlesztővel és gyógytornásszal együttműködve dolgoznak. A 18 fős maximális csoportlétszám lehetővé teszi az egyéni differenciálást a nevelési, fejlesztési feladatok meghatározásában, de egyúttal támogatja, hogy vegyes életkorú csoportokban barátságok, társas együttműködések alakuljanak.