Gennaro Óvoda
Intézményvezető: | Osztián Doris | |
Cím: | 1121 Budapest, Hegyhát út 19. | |
Tel.: | +36 1 275 42 97 | |
E-mail: | titkarsag@gennaroiskola.hu | |
Honlap: |
gennaroiskola.hu |
Engedélyezett csoportok száma | Átlagos csoportlétszám | Engedélyezett férőhelyek száma |
---|---|---|
1 |
8 |
13 |
Az óvodai csoport munkatársai: gyógypedagógus, óvodapedagógus, gyógypedagógiai asszisztens, dajka
Az intézmény külön nevelésben, sajátos nevelési igényű (SNI), főként autizmus spektrum zavarral és ahhoz kapcsolódó nehézségekkel küzdő gyermekeket fogad. Óvodánk a tanév rendjéhez igazodva tart nyitva, a felvétel folyamatos.
Intézményünk nevelési-oktatási intézmény. Gyönyörű természeti környezetben, a Normafához közel, a Gyermekvasút utcájában helyezkedik el. Tömegközlekedéssel megközelíthető a 21 és 21A jelzésű autóbusszal. Iskolánk 2012. szeptembere óta fogad autizmus spektrum zavarral és intellektuális képességzavarral élő tanulókat felmenő rendszerben, egészen a készségfejlesztő iskoláig. Gyermekközpontú, családias légkörben, kis létszámú csoportokban, elhivatott szakemberekkel végezzük nevelő-oktató tevékenységünket. Jelen tanévtől fogadhatunk óvodásokat, a már említett diagnózissal. A felvétel alapkövetelménye a pedagógiai szakszolgálat szakértői bizottsági vizsgálata, és javaslata.
Óvodánk célja, a hozzánk érkező gyermekek egyéni megsegítése, támogatása és ezáltal hátrányaik csökkentése, a szűkebb és tágabb értelembe vett környezeti beilleszkedésük megsegítése, szüleikkel való szoros együttműködésben.
Munkánkat a gyermekek egyéni igényei alapján, differenciáltan, egyénileg, mikrocsoportban, lehetőség esetén csoportban végezzük. Emiatt az óvoda az intézmény egy nyugodt területén került kialakításra, ahol a megérkezésre szolgáló helyiség mellett, egy csoportszoba, külön fejlesztő- és torna szoba, étkező és vizes blokk várja a gyerekeket. Strukturált és egyénre szabott vizuális támpontokkal segítjük bejósolhatóbbá, kiszámíthatóbbá, érthetőbbé és érzelmileg biztonságosabbá tenni az óvodai életet. A vizuális támpontok (ahogy az iskolában is) az óvoda egész területén megtalálhatók, igazodva a gyermekek szimbólumértési szintjéhez. Óvodásaink személyre szabott napirendet követnek, amely segíti a napi események eligazodását.
A fejlesztés alapvető területei:
- Munkánk során kiemelt figyelmet fordítunk az anyanyelv- és kommunikáció fejlesztésére. Törekszünk a preverbális kommunikáció elősegítésére, a beszéd használatára, a metakommunikációs és gesztusnyelv lehetőségeinek kihasználására. Alternatív és augmentatív kommunikációs eszközöket alkalmazunk, melyek segítik a gyermekek könnyebb megértését, eligazodásukat az őket körülvevő világban.
- A szociális készségek fejlesztésében, autizmus specifikus módszereket alkalmazunk, melyekkel segítjük az alkalmazkodást, a szelektív kapcsolatok kialakítását. Ennek egyik része a játékra nevelés.
-
Önkiszolgálásra nevelés keretében
- a szobatisztaság,
- az öltözködés,
- az étkezés (szükség esetén evés-terápia), és a
- tisztálkodás (fogmosás, kézmosás) területére helyezzük a hangsúlyt. -
Mozgásfejlesztés
- finommozgás fejlesztése
- nagymozgás fejlesztése
Intézményünkben kiemelt szerepet kap a szülőkkel való együttműködés. Az óvodában történt fejlesztések, az alkalmazott módszertanok csak akkor hozhatnak eredményt, ha a gyermek egész napját érintik, így a szülők segítséget kapnak a délutáni és esti elfoglaltságok strukturálásához is. A szülőkkel együttműködve, őket bevonva alakítjuk ki a fejlesztési fókuszpontokat óvodásaink számára. Kollégáink az önkiszolgálás legalapvetőbb kérdéseitől, az összetettebb viselkedési nehézségekig próbálnak segítséget nyújtani, a gyermekek életének jobbá tételéhez.
Kiemelt szakmai partnereink:
- Fekete István Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola és EGYMI
- ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógia Főiskolai Kar
- illetékes pedagógiai szakszolgálatok szakértői bizottságai
- Autizmus Alapítván