Címkezelési tájékoztató
Tisztelt Hegyvidéki Polgárok!
A 2015. januárját követően létrehozott központi címregiszter célja a jelenleg különböző nyilvántartásokban szereplő címadatok egységes kezelése.
Az ezzel kapcsolatos feladatok ellátását a 345/2014. (XII. 23.) Kormányrendelet (továbbiakban: Korm. r.) írja elő, mely alapján a nyilvántartás naprakészen tartásáról a jegyző gondoskodik.
A jegyző feladata az illetékességi területén található címek ellenőrzése, a jogszabályoknak való megfeleltetése és szükség esetén a címkezelés lefolytatása.
A Korm. r. egyrészt meghatározza azon ingatlanok körét, amelyeknek címmel kell rendelkezniük, másrészt meghatározza a címképzés folyamatát, valamint a már bejegyzett cím módosításának és törlésének szabályait.
Azon címek, melyek nem felelnek meg a jelenlegi szabályozásnak, módosításra, törlésre kerülnek.
Házszám hiánya esetén a jegyző a házszám megállapításáról dönt. Amennyiben a házszámozás javítása elkerülhetetlen, az érintett ingatlanok tulajdonosai tájékoztatást kapnak erről, valamint az ezzel kapcsolatos teendőkről.
A folyamatos felülvizsgálat, házszámozás, házszám javítások során igyekszünk a legkevesebb kellemetlenséget okozni a hegyvidéki lakosok számára.
Szíves türelmüket és megértésüket köszönjük!