Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez

Gyorsbillentyűk listája

TÁJÉKOZTATÁS A JÁRVÁNYÜGYBEN HOZOTT RENDKÍVÜLI ÖNKORMÁNYZATI INTÉZKEDÉSEKRŐL

TÁJÉKOZTATÁS A JÁRVÁNYÜGYBEN HOZOTT RENDKÍVÜLI ÖNKORMÁNYZATI INTÉZKEDÉSEKRŐL

A koronavírus járvány miatt kialakult veszélyhelyzetre tekintettel, a kormány által kihirdetett intézkedések figyelembevételével a Hegyvidéki Önkormányzat nevében Pokorni Zoltán polgármester az alábbi rendkívüli intézkedéseket hirdeti ki:

A GYEREKEK VÉDELMÉBEN

  • A kerületi bölcsődék és óvodák március 18-tól bezárnak, ettől a naptól csak ügyeletet biztosítunk. Megkérjük a szülőket, hogy aki megteheti, tartsa otthon a gyermekét. Csak azok vegyék igénybe az ügyeleti szolgáltatást, akik nem találnak más megoldást.
  • A kerületi bölcsődék és óvodák március 16-án és 17-én még kinyitnak, de ebben a két átmeneti napban már elkezdődik az új munkarendre történő átállás.
  • Az átmeneti napokon a szülők tájékoztatást kaptak az új munkarendről.
  • A kerület nagysága miatt március 18-tól az ügyeletet két óvoda látja el: a Normafa Óvoda és az Orbánhegyi Óvoda.
  • Mindhárom bölcsődénk biztosít ügyeletet.
  • Az átmeneti napokban a gyermek távollétét nem kell igazolnia a szülőnek.
  • Az egyházi, alapítványi, illetve magánóvodák és magánbölcsődék esetében – a jogszabályok figyelembevételével – a fenntartó dönt a nyitva tartásról, illetve az ügyeleti rendről.

 

ÉTKEZTETÉS

  • Március 16-án, hétfőn reggel töröljük a március 18-tól kezdődő időszakra vonatkozó valamennyi korábbi étkezési igényt az e-Menza rendszerben.
  • Aki igényt tart az ügyeletre, az március 16-án reggel 10 órától rendelje meg újra az étkezést március hónapra gyermeke számára az e-Menza rendszerben.
  • A lemondott étkezések díját az önkormányzat a szokásos módon jóváírja.
  • A hátrányos helyzetű gyermekek étkeztetését kérelemre az önkormányzat biztosítja a Németvölgyi iskolában. Az érintett családokkal a Népjóléti Iroda veszi fel a kapcsolatot.

 

AZ IDŐS EMBEREK VÉDELMÉBEN

  • Fel kell készülnünk arra a helyzetre, amikor az időseknek célszerűbb lesz otthon maradni. Az önkormányzat készül erre a helyzetre is.
  • Elkezdtük felmérni, kik azok az idősek, akik segítséget igényelnek és kik azok, akik ebben közreműködhetnek. Megkerestük a kerületben működő nagy élelmiszer forgalmazó cégeket és elkezdtük kidolgozni a segítségnyújtás hatékony formáit.
  • Keressük azokat az önkénteseket is, akik részt tudnának venni az időseket segítő programunkban. Ők hétfőtől a Népjóléti Irodánál jelentkezhetnek az onkentes@hegyvidek.hu emailcímen vagy a +36/1-224-5991-es telefonszámon.
  • Az önkormányzat mindemellett arra kér minden jószándékú hegyvidéki polgárt, hogy keresse fel a közvetlen szomszédságában lakó idős embereket, akiknek igény esetén segítséget nyújthat.
  • A gondozási központok és idős klubok szerdától bezárnak. Az önkormányzat természetesen továbbra is biztosítja otthonukban az idősek étkeztetését az eddigi jövedelemarányos térítési rendszerben.

 

HÁZIORVOSI RENDELŐK

  • Az önkormányzat szigorítja a háziorvosi rendelők látogatásának rendjét az alábbiak szerint.
  • Rendelésre kizárólag telefonon lehet időpontot kérni, ennek hiányában a rendelők senkit nem fogadnak. Az átmeneti napok után március 18-tól minden korábbi bejelentkezés törölve lesz és csak az új, telefonon történő jelentkezések lesznek érvényesek.
  • A krónikus betegeknek a receptek felírása e-recept formájában, telefonos megrendelésre történik.
  • A Böszörményi úti rendelőben az egészséges tanácsadó esetében marad az időpontfoglaló rendszer, hiszen ide egészséges gyerekeket hoznak oltásra, szűrésre.
  • Kérjük, hogy az egészséges csecsemőt, kisgyermeket oltásra, szűrésre egy fő egészséges felnőtt hozza.
  • A fentiek segítik a hivatalosan kiadott járványügyi eljárásrend betartását, valamint a háziorvosi rendelők jelenleg biztonságosan fenntartható működtetését és az ott dolgozó egészségügyi személyzet védelmét.

 

ÜGYINTÉZÉS

  • Március 16-tól a céges ügyfelek számára csak a Cégkapun vagy e-papíron lehetséges az ügyintézés, személyesen nem.
  • Minden olyan ügy esetében szünetel a személyes ügyintézés, amely az önkormányzat honlapján elektronikus úton is intézhető (pl. adó, parkolás, gyermekétkeztetés).
  • Tisztelettel kérjük ügyfeleinket, hogy a Polgármesteri Hivatal szakirodáival kapcsolatos ügyeiket lehetőség szerint elsősorban az interneten vagy telefonon intézzék az elkövetkező időszakban. Amennyiben a személyes ügyintézés elkerülhetetlen, munkatársaink természetesen készséggel állnak rendelkezésükre.
  • Az online intézhető ügyekről a https://eugyintezes.hegyvidek.hu/ weboldalunkon tájékozódhat. Amennyiben elektronikus levelet szeretne munkatársainknak küldeni, és nem ismeri az illetékes munkatárs elérhetőségét, kérjük, az onkormanyzat@hegyvidek.hu e-mailcímre küldje el kérdését.

 

SPORT ÉS KULTURÁLIS INTÉZMÉNYEK

  • A városmajori Szabadidő és Sportközpont uszodája szerdától zárva tart.
  • Sportlétesítményeink esetében az önkormányzat megvizsgálja, hogy kiscsoportos sportfoglalkozások megtarthatók-e.
  • A vonatkozó kormányrendelet értelmében tilos olyan rendezvény megtartása, amely zárt helyen 100 főnél, nem zárt helyen 500 főnél több személy részvételével zajlik. Az előírásoknak eleget téve több kerületi program elmarad, ezekről bővebben a https://www.hegyvidek.hu/aktualis/hirek/elmarado-keruleti internetes oldalon olvashatnak.

 

MEDDIG TARTANAK AZ INTÉZKEDÉSEK?

  • A JÁRVÁNYÜGYI HELYZETBEN HOZOTT RENDKÍVÜLI INTÉZKEDÉSEK HATÁRIDEJÉT A KORMÁNY DÖNTÉSEIHEZ, AZ ISKOLÁK MŰKÖDÉSÉNEK SZABÁLYOZÁSÁHOZ IGAZÍTJUK.

 

Budapest, 2020. március 14.