Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez

Gyorsbillentyűk listája

Tájékoztatás az adóügyek intézéséről

Tájékoztatás az adóügyek intézéséről

Hivatalunk Adóigazgatási Irodája a napokban megküldte az adózók részére a 2025. évi helyi adókat tartalmazó határozatokat, ezért az irodán jelentősen megnövekedett az ügyfélforgalom, illetve a telefonhívások száma.

Az Adóigazgatási Iroda munkatársai a telefonhívásokat kapacitásának függvényében tudják csak fogadni, ezért a kellemetlenségek elkerülése érdekében kérem, hogy ha adófizetési kötelezettségével kapcsolatban bármilyen kérdése, közlendője van (például annak bejelentése, hogy az adózó elhunyt, illetve ha az ingatlanát eladta), azt ne telefonon tegye meg, hanem írjon levelet az adoiroda@hegyvidek.hu e-mail címre. Tekintettel arra, hogy a bejelentést írásban kell megtenni, telefonon keresztül érdemi ügyintézésre nincs mód.

Az adókötelezettségben bekövetkező változások feldolgozhatósága érdekében kérem, hogy az e-mailben az adózó, illetve az adó tárgyának adatait pontosan tüntesse fel. Ezek az adózó személye esetében az adóazonosító jelet és a személyazonosító adatokat (név, születési név, anyja neve, születési hely és az idő), míg az adó tárgya esetében a címet és a helyrajzi számot jelenti.

A beérkezett e-mailek feldolgozását munkatársaink folyamatosan végzik, azonban az ügyintézés jelenleg hosszabb időt (esetenként akár több hetet is) vesz igénybe, emiatt szíves türelmüket kérjük.

Amennyiben adókedvezményt, mentességet vagy fizetési könnyítést szeretne igénybe venni, azt a honlapunkon található megfelelő nyomtatványok kitöltésével és megküldésével teheti meg. A kitöltött nyomtatványt megküldheti postai úton, benyújthatja személyesen az ügyfélszolgálaton, vagy elektronikus úton a hegyvidék.hu oldalon található e-ügyintézésen keresztül vagy e-papíron.

Budapest, Hegyvidék 2025. 03.11.

Dr. Orosz György
irodavezető