Köszöntő

"Ne várj, a legjobb alkalom soha nem fog elérkezni. Kezdj hozzá ott, ahol éppen most vagy, és használj bármilyen eszközt, ami csak a kezedbe kerül, hiszen a legjobb szerszámokat útközben úgyis meg fogod találni." (Napoleon Hill)


2017, MIÉRT ÜZLET A SPORT? - kiemelt sportesemények Magyarországon

A Nemzetközi Sportmenedzsment Konferencia szervezésével 2013-ban nem kisebb célt tűztünk ki magunk elé, mint hogy létrehozzunk egy - a sport üzleti kérdéseivel foglalkozó - évente megrendezésre kerülő szakmai fórumot.

A rendezvény azért jött létre, mert - bár időszakosan rendeznek olyan konferenciákat, melyek a sport egy-egy szakmai szegmensét, gazdasági kérdését taglalták - úgy éreztük, hogy hiányzott a magyarországi sportüzlet rendszeresen megjelenő, valódi fóruma. A konferenciával a szakmai párbeszédet is szerettük volna előmozdítani, mellyel - reményeink szerint - egy kreatív, intellektuális eseménysorozatot indítottunk el.
A rendezvény tematikája a sportipar stratégiai, üzleti és kommunikációs kihívásai köré szerveződik. A témákat több nézőpontból vizsgáljuk (pl. létesítményhelyzet, szervezeti rendszer, szövetségi- és klubmenedzsment, sporttudomány, sportmarketing, sportgazdaság, sportkommunikáció, sport-PR).

A Hegyvidéki Önkormányzat és az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott Nemzetközi Sportmenedzsment Konferencia -, melyet a XII. kerületi MOM Kulturális Központban 2017. március 21-én, immáron negyedik alkalommal rendezünk meg - egy olyan platform, ahol a sportipar alakítói megbeszélik a jelent és jövőt érintő kérdéseket, valamint a legfontosabb hazai és nemzetközi szakmai trendeket.

 
Idén a „NAGYSZABÁSÚ SPORTESEMÉNYEK RENDEZÉSE” kerül a középpontba.

A 2017-es év rendezvényszervezési szempontból kiemelkedőnek ígérkezik, hiszen hazánk ad majd otthont többek közt az Európai Ifjúsági Olimpiának, a Vizes világbajnokságnak, a Cselgáncs világbajnokságnak, a Ritmikus Gimnasztika Európa bajnokságnak, a Kick-box Világbajnokságnak valamint a Szkander Világbajnokságnak is.

Ezen nagyszabású sportrendezvények megszervezése, koordinálása rendkívül szerteágazó feladat. Ezért a sikeres megszervezésük ma már elképzelhetetlen a rendezvényszervezés eszközeinek megfelelő alkalmazása nélkül. A jelentős sportesemények komplex hatásai széles körben ismertek, beleértve az összegszerűen kimutatható és az immateriális előnyöket. Egy-egy nemzetközi szintű esemény előnyös gazdasági hatásai és társadalmi vonatkozásai az eseményt szervező sportszövetség, sportág és a hazai sportmozgalom mellett a rendező városra, országra is kiterjedhetnek. A PricewaterHouseCoopers a sport és az ahhoz kapcsolódó üzleti világ képviselőinek részvételével készített - a nagyszabású sportesemények hatásairól szóló - kutatása szerint a sportvezetők 93%-a szerint a sportesemények az eseményt rendező város életére hosszú távon képesek pozitív hatást gyakorolni, ugyanakkor a siker zálogaként említik a korai és integrált tervezést. Az elérhető hasznok sorában az újként épített és a felújított sportlétesítmények, az átépítések és az infrastruktúra fejlesztés, a rendező város ismertsége és a nemzeti büszkeség bír a legjelentősebb prioritással.

Az egészen bizonyos, hogy a megrendezésre kerülő, nagyszabású sportesemény pozitív hatásaihoz fűzött remények csak alapos tervezéssel válthatók be, illetve a rendezvénynek mindenképpen illeszkednie kell az adott város vagy régió hosszú távú fejlesztéspolitikai jövőképéhez.

A Nemzetközi Sportmenedzsment Konferencia 2017-es rendezvényén az alábbi témákat és kérdéseket szeretnénk érinteni:
  • Milyen fázisokra bontható a sportrendezvények szervezési folyamata, az esemény megrendezésének jogáért vívott küzdelem (hogyan merült fel a rendezés ötlete?; miért vállalkoztak a rendezvényre?; hogyan zajlott a pályázati folyamat?; hogyan zajlott a szervezés?; milyen volt a projektcsapat, szervező bizottság összetétele?; milyen volt a kockázatkezelés?; milyen volt a rendezvény finanszírozási háttere?; milyen a szolgáltatás és milyen hozzáadott értéket jelentő kísérőprogramokat terveztek?; milyen volt a marketing- és kommunikációs háttér?; volt-e/terveztek-e utóértékelést?)
  • Melyek a sportesemény megrendezése (szervezés és megvalósítás) terén a siker megítélésében szerepet játszó kritériumok (pl. rendezvényszervezési megoldások, menedzsment módszerek, nézőszám, turisztikai potenciál, sportág népszerűsítése, finanszírozási háttér, minőség, elégedettség, hosszú távú hatások, fenntarthatóság, jogtulajdonos igénye, stb.)?
  • Milyen mértékben fejti ki hatását a nemzetközi sportesemény a rendező térség/régió vonatkozásában gazdasági (közvetlen-közvetett költségek és bevételek; hosszú távú hatások, country-branding hatás), ökológiai (hulladék, zajterhelés, környezeti érzékenység) és társadalmi (sport iránti érdeklődés, identitástudat, sporttudatosság) mértékben?
  • Az esemény megrendezése után hogyan történik az infrastruktúra utóhasznosítása?
  • Melyek a legfontosabb tanúságai a nemzetközi sportrendezvény szervezésének?


Dr. Váczi János
alpolgármester
Hegyvidéki Önkormányzat

Dr. Berkes Péter
egyetemi docens, marketing szakértő
Nemzetközi Sportmenedzsment Konferencia, szakmai igazgató


-->

Program

Mezei Dániel
osztályvezető, sportújságíró
Testnevelési Egyetem, Marketing és Pr osztály
Házigazda


Dr. Váczi János
Alpolgármester
Hegyvidéki Önkormányzat
Köszöntő
09:30 - 09:40

YouTube videó »
Miért üzlet a sport ’2017: nagyszabású sportesemények megrendezése hazánkban? – köszöntő
2017-es év rendezvényszervezési szempontból kiemelkedőnek ígérkezik, hiszen hazánk ad majd otthont többek közt az Európai Ifjúsági Olimpiának, a Vizes világbajnokságnak, a Cselgáncs világbajnokságnak, a Ritmikus Gimnasztika Európa bajnokságnak, Kick-box Világbajnokságnak valamint a Szkander Világbajnokságnak. Ezen nagyszabású sportrendezvények megszervezése, koordinálása rendkívül szerteágazó feladat.
A sikeres megszervezésük miért elképzelhetetlen a rendezvényszervezés eszközeinek professzionális alkalmazása nélkül?
Dr. Szabó Tünde
Sportért felelős államtitkár
Emberi Erőforrások Minisztériuma
Mi a szerepe a sport állami irányító szervének a kiemelt magyarországi események megvalósításában?
09:40 - 10:00


Az állam elsődleges feladata, hogy kijelölje a stratégiailag fontos ágazatokat, ellenőrizze a "sportpénzek" elköltését, teremtse meg a piaci feltételek kialakításához szükséges szabályozókat, valamint korrigálja a piaci "tökéletlenségeket". A Sportért felelős Államtitkárság ellátja a hazai sportélet irányításával járó állami feladatokat. Kialakítja a Nemzeti Sportinformációs Rendszert és gondoskodik annak működtetéséről. A sportdiplomáciai ügyeken kívül lebonyolítja Magyarország EU elnökségéből adódó sportügyi feladatait. Működteti a sportnagyköveti programot. A sportszakemberek, sportvezetők képzésével, továbbképzésével kapcsolatos hatáskörébe tartozó feladatok elvégzésén túl, pedig ellátja a kiemelt hazai sportesemények megrendezésének állami támogatásával kapcsolatos feladatokat is. Melyek a legfontosabb tanulságai a nemzetközi sportrendezvény szervezésének?
Nick Kós
vezérigazgató
PwC Magyarország
Versenyképesség és sportesemény, avagy melyek a nagyszabású sportesemény rendezésének kézzelfogható és immateriális előnyei? (angol nyelvű)
10:00 - 10:20

YouTube videó »

Egy-egy nemzetközi szintű esemény előnyös gazdasági hatásai és társadalmi vonatkozásai az eseményt szervező sportszövetség és a hazai sportmozgalom mellett a rendező városra, országra is kiterjedhetnek. A PricewaterHouseCoopers a sport és az ahhoz kapcsolódó üzleti világ képviselőinek részvételével készített - a nagyszabású sportesemények hatásairól szóló - kutatása szerint a sportvezetők 93%-a szerint a sportesemények az eseményt rendező város életére hosszú távon képesek pozitív hatást gyakorolni, ugyanakkor a siker zálogaként említik a korai és integrált tervezést. Egy-egy nemzetközi szintű esemény előnyös gazdasági hatásai és társadalmi vonatkozásai az eseményt szervező sportszövetség, sportág és a hazai sportmozgalom mellett a rendező városra, országra is kiterjedhetnek. A jelentős sportesemények komplex hatásai széles körben ismertek, de melyek igazán az összegszerűen kimutatható és melyek az immateriális előnyei?
 
Szántó Éva
ügyvezető igazgató
FINA 2017 Szervezőbizottság
Szervezés, infrastruktúra, költségvetés, sportszakmai és társadalmi hatások (FINA Világbajnokság 2017)?
10:20 - 10:40

YouTube videó »

A magyar sport eddigi legnagyobb nemzetközi eseménye a 2017-es FINA Világbajnokság, amely nem csak a Szervező Bizottság, hanem az önkéntesek számára is hatalmas kihívást jelent. Az előzetes tapasztalatok szerint háromezernél is több segítőtársra lesz szükség a július 14-én kezdődő és két hétig tartó FINA Világbajnokságon, majd az azt követő FINA Masters Világbajnokságon. Mi szükséges ahhoz, hogy a budapesti és balatonfüredi világbajnokság a versenyek történetének egyik legkiválóbb eseménye legyen? Melyek a sportesemény megrendezése (szervezés és megvalósítás) terén a siker megítélésében szerepet játszó kritériumok (pl. rendezvényszervezési megoldások, menedzsment módszerek, nézőszám, turisztikai potenciál, sportág népszerűsítése, finanszírozási háttér, minőség, elégedettség, hosszú távú hatások, fenntarthatóság, jogtulajdonos igénye, stb.)?


 
K á v é s z ü n e t
10:40 - 11:00
 





Dr. Princzinger Péter
általános vezérigazgató-helyettes
Magyar Turisztikai Ügynökség

Sportturizmus - mit jelentenek a kiemelt sportesemények országimázs szempontjából?
11:00 - 11:20

YouTube videó »

A turizmus, Magyarország egyik gazdasági motorja. A sportturizmus három csoportra osztható: vannak, akik résztvevőként utaznak egy eseményre, mások szurkolóként, és akadnak, akik csak egy helyszínre kíváncsiak (például egy stadion történelmére). Egy nemzetközi esemény vonzerejét befolyásolhatja a sportrendezvény rangja, a sportág típusa, a szurkolók aktivitása, a verseny helyszíne és a résztvevő nemzetek összetétele. Egy nemzetközi sportrendezvény turisztikai potenciálja révén az ország gazdasági tényezőjévé válhat. Mekkora a nagyszabású sportrendezvények turizmusra gyakorolt hatása?












Városnév - márkanév: Budapest-brand, avagy mi tesz vonzóvá egy várost, milyen vonzerőt jelentenek a nagy sportesemények a város márka szempontjából; milyen erősségek és kitörési lehetőségek vannak marketing szempontból a fővárosnak? - kerekasztal-beszélgetés
11:20 - 11:50
Mezei Dániel
moderátor

Bán Teodóra
ügyvezető
Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK)




Szalay-Bobrovniczky Alexandra
főpolgármester-helyettes





Dr. habil. Papp-Váry Árpád
Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) Turisztikai és Gazdasági Karának dékánja
Magyar Marketing Szövetség alelnöke




Buranits Ildikó
ügyvezető igazgató (FitParádé, alapító tulajdonos)
MOM Sport





YouTube videó »

Az imázs a városok sikerességének, versenyképességének egyik kritikus pontja, ezért a városmarketing stratégiai elemeként érdemes kezelni. A városok egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek eladhatóságuk növelésére, a vonzó és egyedi arculat kialakítására. Ez nem csupán emblémák és szlogenek gyártását jelenti, hanem egy szintetizáló, koordináló folyamatot, ami tudatos, stratégiai márkaépítő tevékenység révén felépíti, formálja a város imázsát. A városmárkázás célja alapvetően gazdasági jellegű, három fő iránya a turisták vonzása, a befektetések ösztönzése, valamint a város termékeinek piaci értékesítése. A városok fejlesztésében egyre fontosabbá váló marketingeszköz a sportesemények szervezése. Milyen mértékben fejti ki hatását a nemzetközi sportesemény a rendező térség/régió vonatkozásában gazdasági (közvetlen-közvetett költségek és bevételek; hosszú távú hatások, country-branding hatás), ökológiai (hulladék, zajterhelés, környezeti érzékenység) és társadalmi (sport iránti érdeklődés, identitástudat, sporttudatosság) mértékben?


 
E b é d s z ü n e t
11:50 - 12:35
 



Sportesemény és szponzoráció, avagy milyen klasszikus és kreatív marketing lehetőségeket lehet kiaknázni egy nagyszabású sportesemény kapcsán?
12:35 - 13:05
Máthé Balázs
vezérigazgató-helyettes
Magyar Telekom
Sztipichné Kozári Edina
Marketing és PR vezető
Mercedes Benz Hungaria


YouTube videó »

A sportszponzor esetében az az elsődleges, hogy márkáját a fogyasztói csoportok valamilyen valódi élményhez kapcsolhassák. A nemzetközi szponzorációs irányokhoz hasonlóan hazánkban is léteznek olyan szponzorációs platformok, stratégiák, ahol a puszta jogvásárláson túl a cégek kreatív energiákat is mozgósítanak annak érdekében, hogy a szponzorált tartalom aktív részévé tegyék a márkát. A sportszponzorálás, mint érzelmi alapú - vállalati imázs célokat szolgáló - kommunikációs csatorna a szurkolókat érzelmi alapon vonja be, mérhető értéket teremtve ezáltal a márka számára. Hogyan illeszkedik a márkaépítésbe a szponzoráció? Milyen új marketingelemeket, kreatív aktivációs megoldásokat érdemes kiaknázni a szponzorációban? Mit kell tenni a kapcsolatok hosszú távú életben tartásáért? Érett-e a sportszféra a marketing típusú együttműködésre? Mi rejlik a hatékony szponzorációs stratégia hátterében? Mercedes-Benz Hungary, Kommunikációs Igazgató
A tartalom a király - avagy melyek a legfontosabb trendek a sporttartalom-előállítás terén?
13:05 - 13:20
Éless Dénes
digitális marketing szakértő


YouTube videó »

Minden korábbinál jobban igaz, hogy a „tartalom” a lényeg. A jövőben nem az lesz a kérdés, hogy milyen eszközön tekinti meg a tartalmat a fogyasztó. Olyan tartalmat kell szolgáltatni, amely megszólítja, s elkötelezi, ezáltal nyereséget termelő fogyasztói reakciókat vált ki. Melyek az üzleti innováció tényezői: minőségi tartalom, klasszikus és kreatív hirdetési lehetőségek - content marketing & natív hirdetés, reszponzív design, márkakiterjesztések, stb.? Melyek a legnagyobb kihívások a sporttartalom előállítása terén? Mekkora hangsúly lesz a digitális terület fejlesztésén? Milyen stratégiai törekvéseket tartanak irányadónak az új olvasók megszólítása és az elköteleződés növelése érdekében az Origó sportvertikumában? Melyek a legfontosabb innovációs trendek a tartalom-előállítás terén?
Final4: a női klubkézilabdás sportszakmai és üzleti csúcsterméke?
13:20 - 13:40
Molnár Viktor
projektmenedzser
Womans' EHF Final Four

YouTube videó »

Kiemelkedő a kézilabdázás népszerűsége Magyarországon. A magyar hivatásos kézilabdasport üzletileg értékesíthető termékei mind a mérkőzésekhez, mint sporteseményekhez, így a különböző versenyrendszerekhez fűződnek. Ezek között található a Final4, amelyre a női klubkézilabdás csúcseseményeként is hivatkoznak. Piaci értelemben a futball után a kézilabda tölti be hazánkban a második legnagyobb csapatsportág szerepét? A kézilabda szövetség milyen marketing jogokkal rendelkezik az értékesíthető termékei, ezek között is kifejezetten a Final4 esemény kapcsán? Mekkora ezen jogok piaci értékének nagysága, valamint a jogok értékesítési gyakorlata?


















Frontemberek - avagy milyen értékek miatt imádja a média és a szponzor márkák a sportolókat? - kerekasztal-beszélgetés
13:40 - 14:10

Mezei Dániel
moderátor

Nagy Bettina
testépítő, személyi edző, sport és fitness modell
WBPF Fitness Világbajnok




Szívós Márton
világbajnok vízilabdázó
Bp. Honvéd



Kovács Katalin
olimpiai, világ- és európa-bajnok kajakozó
ó




YouTube videó »

Egyre több márkatulajdonos hisz abban, hogy az ismert egyéniségekkel jól lehet csomagolni a marketingüzeneteket. Be kell vetni „hitelesítőket”, hogy a termék/szolgáltatás érveit kreatív és emlékezetesen átadják a fogyasztó számára. Számos történet kering azzal kapcsolatban, hogy egy celebritás karakterére épített reklám sikerre vitt egy márkát. A híresség nem pusztán egy „rábeszélőgép”, hanem olyasvalaki, aki egy kicsit elvarázsolja a fogyasztót. Az egyik legjobb eszköz a termékdifferenciálódás elérésére, a márka humanizálására, imázs-transzferre. A reklámarc személyiségjegyei egyfajta értéktöbbletként jelennek meg a márka életében. Mit nyer a márkatulajdonos egy termékpartneri együttműködéssel? Hogyan kell a sportolók ismertségét növelni? A média milyen szerepet játszik a sportolók „építésében”, a személyes márkaérték-növekedésükben? Mítosz-e vagy valóság, hogy a sportolói-reklámok költségesek és kockázatosak? Milyen hozzáadott értéket jelent a sportmenedzser feladatköre a sportoló piaci értéknövekedésében?
Zelcsényi Miklós
főszervező
Balatonman, Maratonman, Ultrabalaton
A BalatonMAN, MaratonMAN, Ultrabalaton: milyen klasszikus és kreatív marketing- és szponzorációs lehetőségeket lehet kiaknázni egy nagyszabású sportesemény kapcsán?
14:10 - 14:25

YouTube videó »

A BalatonMAN, a MaratonMAN és az Ultrabalaton prémium kategóriás rendezvények, mely tükröződik a szervezés és az ellátás színvonalában, a helyszínek kiválasztásától a szervezési munkálatokon kereksztül a versenyzők és kísérők ellátásáig. Fontos szempont a szervezők számára, hogy versenyekben ne csak a profi sportolók, hanem azok a sportolók is örömüket leljék, akik még csak ismerkednek a triatlonnal vagy a futással. Melyek a sportesemény megrendezése (szervezés és megvalósítás) terén a siker megítélésében szerepet játszó kritériumok (pl. rendezvényszervezési megoldások, menedzsment módszerek, nézőszám, turisztikai potenciál, sportág népszerűsítése, finanszírozási háttér, minőség, elégedettség, hosszú távú hatások, fenntarthatóság, jogtulajdonos igénye, stb.)?


 
V É G E
 



Helyszín

MOM Kulturális Központ Színházterem
1124 Budapest, Csörsz u. 18.

Megközelítés:
Tömegközlekedéssel: a 61-es villamossal és a 212-es busszal megközelíthető a MOM Kulturális Központ

Sajtószoba

Sportpolitika: 81 kiemelt eseményt támogat az államtitkárság »


Sportpolitika: 81 kiemelt eseményt támogat az államtitkárság »


Egy nagyszabású rendezvény komplett városrehabilitációt is eredményezhet »
Váczi János, a XII. kerület alpolgármestere volt Zelinka Ildikó műsorvezető vendége a DIGI Sport napindító műsorában, a Reggeli Startban

A sport és az üzlet »


Számos nagyszabású sporteseményt rendezünk idén »


Méltó körülmények között a magyar sport »
A kormány tetteivel bizonyít és méltó körülményeket biztosít a magyar sport számára – mondta Simicskó István a Nemzetközi Sportmenedzsment Konferencián.

Nemzetközi Sportmenedzsment Konferencia »
Második alkalommal került megrendezésre a Nemzetközi Sportmenedzsment Konferencia a MOM Kulturális Központban.

Az év legrondább szava a vénaszkenner »
A Nemzetközi Sportmenedzsment Konferencia keretén belül tartott előadást Kubatov Gábor.

A szerverszobánk akkora, mint a NASA-é »
Szerteágazó tematikájú, neves előadókat felvonultató nemzetközi sportmenedzsment-konferenciát rendeztek szerdán a MOM Kulturális Központban.

Pár szó a Nemzetközi Sportmenedzsment Konferenciáról (videó) »
A Mai helyzetben dr. Berkes Péter egyetemi docens, a Nemzetközi Sportmenedzsment Konferencia szakmai igazgatója és Buranits Ildikó, a MOM Sportcsarnok igazgatója beszélgetett Fazekas Erzsébettel a rangos eseményről.

Dzsudzsák és Huszti menedzsere a titkokról »
Az mno.hu beharangozója a konferenciáról.

Több mint százan részesülhetnek a sportcsillagok ösztöndíjában (telesport.hu, 2013. október 15.) »
Több mint száz tehetséges fiatal sportoló részesülhet a sportcsillagok ösztöndíjában, és tanulhat ezzel a támogatással a hazai felsőoktatási intézményekben - jelentette be Simicskó István, az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) sportért és ifjúságért felelős államtitkára kedden egy - a Hegyvidék önkormányzata által rendezett - nemzetközi sportmenedzsment-konferencián Budapesten.
Tovább a cikkre »


Nemzetközi Sportmenedzsment konferenciát tartottak a Hegyvidéken (mob.hu, 2013. október 15.) »
„Miért üzlet a magyar sport?” címmel október 15-én a MOM Kulturális Központban rendezték az első Nemzetközi Sportmenedzsment Konferenciát.
Tovább a cikkre »


Kapcsolat

MOM Kulturális Központ Kupolaterem
1124 Budapest, Csörsz u. 18.

Az esemény főtámogatói az Emberi Erőforrások Minisztériuma, a MOM Sport Uszoda és Sportközpont, médiatámogatója az Origó. Médiatámogatója az Origó A konferencia egyéb támogatói:



Hegyvidéki Önkormányzat Hegyvidék - Több mint kerület Váczi János blogja A Nemzetközi Sportmenedzsment Konferencia
programváltoztatásának jogát fenntartjuk.
Információkért kísérje figyelemmel weboldalunkat.


© 2013 Hegyvidéki Önkormányzat