Program
1998-ban az Ifjúsági és Sportminisztérium kabinetfőnökének kérte fel a polgári kormány sportminisztere. Később kommunikációs igazgatóként és miniszteri főtanácsadóként dolgozott a Sportminisztériumban. 2001-ben elvállalta a Magyar Sportmarketing Kft. ügyvezető igazgatói posztját. Ez az állami tulajdonban működő vállalat indította útjának a "Magyar Csapat" programot. 2003-tól a Pepsi Americas regionális marketingvezetője. Feladatai közé tartozott a Gatorade piacvezető sportital marketing munkájának vezetése négy, a régióban található országban. 2006-tól a Hegyvidéki Önkormányzat kabinetfőnökeként dolgozott. 2010-ben Nevelés- és Sporttudomány vonalon PhD fokozatot szerzett az állami sportfinanszírozás terén végzett kutatásaiért. Jelenleg a Hegyvidéki Önkormányzat alpolgármestere.
Mezei Dániel
osztályvezető, sportújságíró
Testnevelési Egyetem, Marketing és Pr osztály
Házigazda
1998-ban az Ifjúsági és Sportminisztérium kabinetfőnökének kérte fel a polgári kormány sportminisztere. Később kommunikációs igazgatóként és miniszteri főtanácsadóként dolgozott a Sportminisztériumban. 2001-ben elvállalta a Magyar Sportmarketing Kft. ügyvezető igazgatói posztját. Ez az állami tulajdonban működő vállalat indította útjának a "Magyar Csapat" programot. 2003-tól a Pepsi Americas regionális marketingvezetője. Feladatai közé tartozott a Gatorade piacvezető sportital marketing munkájának vezetése négy, a régióban található országban. 2006-tól a Hegyvidéki Önkormányzat kabinetfőnökeként dolgozott. 2010-ben Nevelés- és Sporttudomány vonalon PhD fokozatot szerzett az állami sportfinanszírozás terén végzett kutatásaiért. Jelenleg a Hegyvidéki Önkormányzat alpolgármestere.
Dr. Váczi János
Alpolgármester
Hegyvidéki Önkormányzat
Köszöntő
09:30 - 09:40
Miért üzlet a sport ’2017: nagyszabású sportesemények megrendezése hazánkban? – köszöntő
2017-es év rendezvényszervezési szempontból kiemelkedőnek ígérkezik, hiszen hazánk ad majd otthont többek közt az Európai Ifjúsági Olimpiának, a Vizes világbajnokságnak, a Cselgáncs világbajnokságnak, a Ritmikus Gimnasztika Európa bajnokságnak, Kick-box Világbajnokságnak valamint a Szkander Világbajnokságnak. Ezen nagyszabású sportrendezvények megszervezése, koordinálása rendkívül szerteágazó feladat.
A sikeres megszervezésük miért elképzelhetetlen a rendezvényszervezés eszközeinek professzionális alkalmazása nélkül?
Jogász, olimpiai ezüstérmes úszó, a Magyar Úszószövetség alelnöke, sportért felelős államtitkár. 1988-ban és 1989-ben az ifjúsági Európa-bajnokságon 100 és 200 méter hátúszásban második. Az 1991-es perthi világbajnokságon 100 méter hátúszásban ezüstérmes. Az 1991-es athéni Európa-bajnokságon 100 és 200 méter hátúszásban második. Az 1992-es barcelonai olimpián 100 méter hátúszásban második, 200 méter hátúszásban hatodik helyezést ért el. 2004-ben az Országgyűlés Ifjúsági és Sport Bizottságának tanácsadója lett. 2006-tól a Főpolgármesteri Hivatal Sport Ügyosztályának munkatársa. 2011-től 2015-ig a Magyar Úszószövetség főtitkáraként dolgozott. 2015-től általános alelnök lett. 2012-ben a Magyar Olimpiai Bizottság elnökségének tagja lett. SPORTJUS (Magyar Sportjogász Társaság) tagja. 2015. szeptember 11-én Balog Zoltán miniszter sportért felelős államtitkárnak kérte fel.
Dr. Szabó Tünde
Sportért felelős államtitkár
Emberi Erőforrások Minisztériuma
Mi a szerepe a sport állami irányító szervének a kiemelt magyarországi események megvalósításában?
09:40 - 10:00
Az állam elsődleges feladata, hogy kijelölje a stratégiailag fontos ágazatokat, ellenőrizze a "sportpénzek" elköltését, teremtse meg a piaci feltételek kialakításához szükséges szabályozókat, valamint korrigálja a piaci "tökéletlenségeket". A Sportért felelős Államtitkárság ellátja a hazai sportélet irányításával járó állami feladatokat. Kialakítja a Nemzeti Sportinformációs Rendszert és gondoskodik annak működtetéséről. A sportdiplomáciai ügyeken kívül lebonyolítja Magyarország EU elnökségéből adódó sportügyi feladatait. Működteti a sportnagyköveti programot. A sportszakemberek, sportvezetők képzésével, továbbképzésével kapcsolatos hatáskörébe tartozó feladatok elvégzésén túl, pedig ellátja a kiemelt hazai sportesemények megrendezésének állami támogatásával kapcsolatos feladatokat is. Melyek a legfontosabb tanulságai a nemzetközi sportrendezvény szervezésének?
Nick Kós
vezérigazgató
PwC Magyarország
Versenyképesség és sportesemény, avagy melyek a nagyszabású sportesemény rendezésének kézzelfogható és immateriális előnyei? (angol nyelvű)
10:00 - 10:20
Egy-egy nemzetközi szintű esemény előnyös gazdasági hatásai és társadalmi vonatkozásai az eseményt szervező sportszövetség és a hazai sportmozgalom mellett a rendező városra, országra is kiterjedhetnek. A PricewaterHouseCoopers a sport és az ahhoz kapcsolódó üzleti világ képviselőinek részvételével készített - a nagyszabású sportesemények hatásairól szóló - kutatása szerint a sportvezetők 93%-a szerint a sportesemények az eseményt rendező város életére hosszú távon képesek pozitív hatást gyakorolni, ugyanakkor a siker zálogaként említik a korai és integrált tervezést. Egy-egy nemzetközi szintű esemény előnyös gazdasági hatásai és társadalmi vonatkozásai az eseményt szervező sportszövetség, sportág és a hazai sportmozgalom mellett a rendező városra, országra is kiterjedhetnek. A jelentős sportesemények komplex hatásai széles körben ismertek, de melyek igazán az összegszerűen kimutatható és melyek az immateriális előnyei?
Szántó Éva
ügyvezető igazgató
FINA 2017 Szervezőbizottság
Szervezés, infrastruktúra, költségvetés, sportszakmai és társadalmi hatások (FINA Világbajnokság 2017)?
10:20 - 10:40
A magyar sport eddigi legnagyobb nemzetközi eseménye a 2017-es FINA Világbajnokság, amely nem csak a Szervező Bizottság, hanem az önkéntesek számára is hatalmas kihívást jelent. Az előzetes tapasztalatok szerint háromezernél is több segítőtársra lesz szükség a július 14-én kezdődő és két hétig tartó FINA Világbajnokságon, majd az azt követő FINA Masters Világbajnokságon. Mi szükséges ahhoz, hogy a budapesti és balatonfüredi világbajnokság a versenyek történetének egyik legkiválóbb eseménye legyen? Melyek a sportesemény megrendezése (szervezés és megvalósítás) terén a siker megítélésében szerepet játszó kritériumok (pl. rendezvényszervezési megoldások, menedzsment módszerek, nézőszám, turisztikai potenciál, sportág népszerűsítése, finanszírozási háttér, minőség, elégedettség, hosszú távú hatások, fenntarthatóság, jogtulajdonos igénye, stb.)?
K á v é s z ü n e t
10:40 - 11:00
Dr. Princzinger Péter
általános vezérigazgató-helyettes
Magyar Turisztikai Ügynökség
Sportturizmus - mit jelentenek a kiemelt sportesemények országimázs szempontjából?
11:00 - 11:20
A turizmus, Magyarország egyik gazdasági motorja. A sportturizmus három csoportra osztható: vannak, akik résztvevőként utaznak egy eseményre, mások szurkolóként, és akadnak, akik csak egy helyszínre kíváncsiak (például egy stadion történelmére). Egy nemzetközi esemény vonzerejét befolyásolhatja a sportrendezvény rangja, a sportág típusa, a szurkolók aktivitása, a verseny helyszíne és a résztvevő nemzetek összetétele. Egy nemzetközi sportrendezvény turisztikai potenciálja révén az ország gazdasági tényezőjévé válhat. Mekkora a nagyszabású sportrendezvények turizmusra gyakorolt hatása?
Sz. Nagy Tamás 2002 óta dolgozik a Nemzeti Sportnál, 2008 márciusában lett a Nemzeti Sport Online felelős szerkesztője, majd 2008 novemberétől főszerkesztő-helyettesként irányította a digitális tartalomszolgáltatási terület munkáját. A jövőben általános főszerkesztő-helyettesként tevékenykedik, kiemelt feladatai közé tartozik a print és az online folyamatok összehangolása, illetve a jövő évi sportév (jégkorong A-csoportos világbajnokság, labdarúgó Európa-bajnokság és nyári olimpia) tartalmi előkészítése.
Városnév - márkanév: Budapest-brand, avagy mi tesz vonzóvá egy várost, milyen vonzerőt jelentenek a nagy sportesemények a város márka szempontjából; milyen erősségek és kitörési lehetőségek vannak marketing szempontból a fővárosnak? - kerekasztal-beszélgetés
11:20 - 11:50
Mezei Dániel
moderátor
Bán Teodóra
ügyvezető
Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK)
Szalay-Bobrovniczky Alexandra
főpolgármester-helyettes
Dr. habil. Papp-Váry Árpád
Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) Turisztikai és Gazdasági Karának dékánja
Magyar Marketing Szövetség alelnöke
Buranits Ildikó
ügyvezető igazgató (FitParádé, alapító tulajdonos)
MOM Sport
Az imázs a városok sikerességének, versenyképességének egyik kritikus pontja, ezért a városmarketing stratégiai elemeként érdemes kezelni. A városok egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek eladhatóságuk növelésére, a vonzó és egyedi arculat kialakítására. Ez nem csupán emblémák és szlogenek gyártását jelenti, hanem egy szintetizáló, koordináló folyamatot, ami tudatos, stratégiai márkaépítő tevékenység révén felépíti, formálja a város imázsát. A városmárkázás célja alapvetően gazdasági jellegű, három fő iránya a turisták vonzása, a befektetések ösztönzése, valamint a város termékeinek piaci értékesítése. A városok fejlesztésében egyre fontosabbá váló marketingeszköz a sportesemények szervezése. Milyen mértékben fejti ki hatását a nemzetközi sportesemény a rendező térség/régió vonatkozásában gazdasági (közvetlen-közvetett költségek és bevételek; hosszú távú hatások, country-branding hatás), ökológiai (hulladék, zajterhelés, környezeti érzékenység) és társadalmi (sport iránti érdeklődés, identitástudat, sporttudatosság) mértékben?
E b é d s z ü n e t
11:50 - 12:35
1979-ben végzett a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen. Master of Arts fokozatot szerzett 1986-ban a bostoni Low Seraphine University, MA Politikatudomány és Közvéleménykutatás területén, 1989-ben Master of Arts fokozatott szerzett Kommunikáció területén az Annenberg School of Communications, University of Pennsylvania. 1991-93 között University of Massachusetts, Amherst, MA - Posztgraduális kommmunikációs tanulmányok ( Ph.D. program) hallgatója. A Társadalomudományi Intézetben (1980-83) dokumentátor majd a Tömegkommunikációs Kutató Központban dolgozott 1983-tól tudományos titkárként majd tudományos munkatársaként. 1993- tól az AGB Hungary Kft. (AGB Nielsen Médiakutató Kft., jelenleg Nielsen Measurement) ügyvezető igazgatója
Sportesemény és szponzoráció, avagy milyen klasszikus és kreatív marketing lehetőségeket lehet kiaknázni egy nagyszabású sportesemény kapcsán?
12:35 - 13:05
Máthé Balázs
vezérigazgató-helyettes
Magyar Telekom
Sztipichné Kozári Edina
Marketing és PR vezető
Mercedes Benz Hungaria
A sportszponzor esetében az az elsődleges, hogy márkáját a fogyasztói csoportok valamilyen valódi élményhez kapcsolhassák. A nemzetközi szponzorációs irányokhoz hasonlóan hazánkban is léteznek olyan szponzorációs platformok, stratégiák, ahol a puszta jogvásárláson túl a cégek kreatív energiákat is mozgósítanak annak érdekében, hogy a szponzorált tartalom aktív részévé tegyék a márkát. A sportszponzorálás, mint érzelmi alapú - vállalati imázs célokat szolgáló - kommunikációs csatorna a szurkolókat érzelmi alapon vonja be, mérhető értéket teremtve ezáltal a márka számára. Hogyan illeszkedik a márkaépítésbe a szponzoráció? Milyen új marketingelemeket, kreatív aktivációs megoldásokat érdemes kiaknázni a szponzorációban? Mit kell tenni a kapcsolatok hosszú távú életben tartásáért? Érett-e a sportszféra a marketing típusú együttműködésre? Mi rejlik a hatékony szponzorációs stratégia hátterében?
Mercedes-Benz Hungary, Kommunikációs Igazgató
Takács Ákos 2008-ban csatlakozott a Red Bullhoz, az első két évben diák brand managerként a Corvinust képviselte és már ekkor is olyan események lebonyolításában vett részt mint a Forma-1-es verseny és a Red Bull Air Race. 2010-ben Ákos már kulturális managerként folytatta a munkát, saját ötlete nyomán Liszt Ferenc születésének 200. évfordulójára létrehozta a zeneszerző előtt tisztelgő Liszt Remixet, majd egy évvel később útjára indította napjaink egyik legjelentősebb edukációs kezdeményezését, a Red Bull Pilvakert. Takács Ákos 2013 óta irányítja a Red Bull Hungária marketing osztályának működését, e pozícióban ő felel a cég sporteseményeinek lebonyolításától a kulturális programokon át egészen az egyetemistákat célzó aktivitásokig. A jövőben a munkát marketing managerként folytatja.
A tartalom a király - avagy melyek a legfontosabb trendek a sporttartalom-előállítás terén?
13:05 - 13:20
Éless Dénes
digitális marketing szakértő
Minden korábbinál jobban igaz, hogy a „tartalom” a lényeg. A jövőben nem az lesz a kérdés, hogy milyen eszközön tekinti meg a tartalmat a fogyasztó. Olyan tartalmat kell szolgáltatni, amely megszólítja, s elkötelezi, ezáltal nyereséget termelő fogyasztói reakciókat vált ki. Melyek az üzleti innováció tényezői: minőségi tartalom, klasszikus és kreatív hirdetési lehetőségek - content marketing & natív hirdetés, reszponzív design, márkakiterjesztések, stb.? Melyek a legnagyobb kihívások a sporttartalom előállítása terén? Mekkora hangsúly lesz a digitális terület fejlesztésén? Milyen stratégiai törekvéseket tartanak irányadónak az új olvasók megszólítása és az elköteleződés növelése érdekében az Origó sportvertikumában? Melyek a legfontosabb innovációs trendek a tartalom-előállítás terén?
Takács Ákos 2008-ban csatlakozott a Red Bullhoz, az első két évben diák brand managerként a Corvinust képviselte és már ekkor is olyan események lebonyolításában vett részt mint a Forma-1-es verseny és a Red Bull Air Race. 2010-ben Ákos már kulturális managerként folytatta a munkát, saját ötlete nyomán Liszt Ferenc születésének 200. évfordulójára létrehozta a zeneszerző előtt tisztelgő Liszt Remixet, majd egy évvel később útjára indította napjaink egyik legjelentősebb edukációs kezdeményezését, a Red Bull Pilvakert. Takács Ákos 2013 óta irányítja a Red Bull Hungária marketing osztályának működését, e pozícióban ő felel a cég sporteseményeinek lebonyolításától a kulturális programokon át egészen az egyetemistákat célzó aktivitásokig. A jövőben a munkát marketing managerként folytatja.
Final4: a női klubkézilabdás sportszakmai és üzleti csúcsterméke?
13:20 - 13:40
Molnár Viktor
projektmenedzser
Womans' EHF Final Four
Kiemelkedő a kézilabdázás népszerűsége Magyarországon. A magyar hivatásos kézilabdasport üzletileg értékesíthető termékei mind a mérkőzésekhez, mint sporteseményekhez, így a különböző versenyrendszerekhez fűződnek. Ezek között található a Final4, amelyre a női klubkézilabdás csúcseseményeként is hivatkoznak. Piaci értelemben a futball után a kézilabda tölti be hazánkban a második legnagyobb csapatsportág szerepét? A kézilabda szövetség milyen marketing jogokkal rendelkezik az értékesíthető termékei, ezek között is kifejezetten a Final4 esemény kapcsán? Mekkora ezen jogok piaci értékének nagysága, valamint a jogok értékesítési gyakorlata?
Frontemberek - avagy milyen értékek miatt imádja a média és a szponzor márkák a sportolókat? - kerekasztal-beszélgetés
13:40 - 14:10
Mezei Dániel
moderátor
Nagy Bettina
testépítő, személyi edző, sport és fitness modell
WBPF Fitness Világbajnok
Szívós Márton
világbajnok vízilabdázó
Bp. Honvéd
Kovács Katalin
olimpiai, világ- és európa-bajnok kajakozó
ó
Egyre több márkatulajdonos hisz abban, hogy az ismert egyéniségekkel jól lehet csomagolni a marketingüzeneteket. Be kell vetni „hitelesítőket”, hogy a termék/szolgáltatás érveit kreatív és emlékezetesen átadják a fogyasztó számára. Számos történet kering azzal kapcsolatban, hogy egy celebritás karakterére épített reklám sikerre vitt egy márkát. A híresség nem pusztán egy „rábeszélőgép”, hanem olyasvalaki, aki egy kicsit elvarázsolja a fogyasztót. Az egyik legjobb eszköz a termékdifferenciálódás elérésére, a márka humanizálására, imázs-transzferre. A reklámarc személyiségjegyei egyfajta értéktöbbletként jelennek meg a márka életében. Mit nyer a márkatulajdonos egy termékpartneri együttműködéssel? Hogyan kell a sportolók ismertségét növelni? A média milyen szerepet játszik a sportolók „építésében”, a személyes márkaérték-növekedésükben? Mítosz-e vagy valóság, hogy a sportolói-reklámok költségesek és kockázatosak? Milyen hozzáadott értéket jelent a sportmenedzser feladatköre a sportoló piaci értéknövekedésében?
Takács Ákos 2008-ban csatlakozott a Red Bullhoz, az első két évben diák brand managerként a Corvinust képviselte és már ekkor is olyan események lebonyolításában vett részt mint a Forma-1-es verseny és a Red Bull Air Race. 2010-ben Ákos már kulturális managerként folytatta a munkát, saját ötlete nyomán Liszt Ferenc születésének 200. évfordulójára létrehozta a zeneszerző előtt tisztelgő Liszt Remixet, majd egy évvel később útjára indította napjaink egyik legjelentősebb edukációs kezdeményezését, a Red Bull Pilvakert. Takács Ákos 2013 óta irányítja a Red Bull Hungária marketing osztályának működését, e pozícióban ő felel a cég sporteseményeinek lebonyolításától a kulturális programokon át egészen az egyetemistákat célzó aktivitásokig. A jövőben a munkát marketing managerként folytatja.
Zelcsényi Miklós
főszervező
Balatonman, Maratonman, Ultrabalaton
A BalatonMAN, MaratonMAN, Ultrabalaton: milyen klasszikus és kreatív marketing- és szponzorációs lehetőségeket lehet kiaknázni egy nagyszabású sportesemény kapcsán?
14:10 - 14:25
A BalatonMAN, a MaratonMAN és az Ultrabalaton prémium kategóriás rendezvények, mely tükröződik a szervezés és az ellátás színvonalában, a helyszínek kiválasztásától a szervezési munkálatokon kereksztül a versenyzők és kísérők ellátásáig. Fontos szempont a szervezők számára, hogy versenyekben ne csak a profi sportolók, hanem azok a sportolók is örömüket leljék, akik még csak ismerkednek a triatlonnal vagy a futással. Melyek a sportesemény megrendezése (szervezés és megvalósítás) terén a siker megítélésében szerepet játszó kritériumok (pl. rendezvényszervezési megoldások, menedzsment módszerek, nézőszám, turisztikai potenciál, sportág népszerűsítése, finanszírozási háttér, minőség, elégedettség, hosszú távú hatások, fenntarthatóság, jogtulajdonos igénye, stb.)?
V É G E